W najnowszym numerze magazynu "Exceptional" bracia Adam i Jerzy Krzanowscy opowiadają, jak udało im się rozwinąć Nowy Styl, w jednego z największych europejskich producentów mebli.
W najnowszym numerze magazynu „Exceptional” bracia Adam i Jerzy Krzanowscy opowiadają, jak udało im się rozwinąć Nowy Styl w jedną z największych europejskich spółek produkujących meble biurowe. Ponadto odkrywamy siłę prawdziwego „Jednorożca” – José Neves, CEO firmy Farfetch – perły wśród sklepów internetowych. Dowiemy się też jak 7 czynników wzrostu EY pozwoliło szefom siedmiu najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw na świecie osiągnąć ich ambitne cele biznesowe.
Przedstawiamy inspirującą historię zwycięzcy konkursu EY Przedsiębiorca Roku 2014 Adama Krzanowskiego i jego brata Jerzego. Udało im się zmienić małą, rodzinną firmę z Krosna, zajmującą się importem krzeseł w jedną z najprężniej rozwijających się grup meblarskich na świecie. Zaczynali w gronie 8 osób, a po ponad 23 latach działalności firma zatrudnia 6000 pracowników w całej Europie. W 1990 roku Adam wyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie zdobył kapitał umożliwiający mu uruchomienie własnego biznesu po powrocie do Polski. W USA pracował w dwudziestoosobowej firmie rodzinnej, zwanej Whyte. W 1992 roku rozpoczął produkcję krzeseł w Polsce, a jego szef został pierwszym inwestorem. Wywiad z Adamem i Jerzym Krzanowskimi otwiera nowy numer magazynu „Exceptional” (strony 6-11).
Przez swoją niezwykłą historię przeprowadzi nas też José Neves – CEO Farfetch, europejskiego startupu z sektora modowego. Farfetch jest jedną z spośród stu firm określanych mianem „Jednorożców” – firmą, której wartość w zaledwie kilka lat przekroczyła miliard dolarów – i jest jedną z jedenastu firm na tej liście, które pochodzą z Europy. Farfetch to sklep internetowy założony w 2003 roku, który w jednym miejscu zbiera towary luksusowe, często dostępne tylko i wyłącznie w butikach. Współpracuje z 400 sklepami na świecie oferując ponad 1000 unikalnych marek. W „Exceptional” (strona 35-39), José Neves, opowiada nie tylko o tym, w jaki sposób jego innowacyjne podejście i skłonność do podejmowania ryzyka pomogły mu zbudować tak udany biznes, ale także o tym, jak jego działalność wpłynęła na poprawę sprzedaży internetowej największych marek modowych na świecie.
EY przeprowadził setki spotkań z przedsiębiorcami, poczynając na startupach, a kończąc na czołowych przedsiębiorstwach na świecie. Z tych rozmów wyłonił się obraz przedstawiający 7 czynników wzrostu, których analiza pozwala firmom spojrzeć strategicznie na swój biznes i dostosować strategię wzrostu do swoich możliwości. „Exceptional” (strona 18-29) przedstawia historię siedmiu z tych firm, z których każda wykorzystała swój potencjał, skupiając się na jednym z czynników wzrostu wyłonionych przez EY. Każda z tych historii w nieco odmienny sposób ukazuje przedsiębiorców znajdujących się w samym sercu europejskiej gospodarki. Wszystkie stanowią inspirację dla twórców firm.
To tylko kilka wybranych artykułów z najnowszego wydania magazynu „Exceptional” – pobierz pełną wersję magazynu klikając Exceptional Luty-Czerwiec 2016.
Przeczytaj wszystkie artykuły na swoim tablecie lub smartfonie dzięki „EY Exceptional App”: ściągnij aplikację z iTunes App Store lub Google Play Store.