Kanadyjczyk Murad Al-Katib, prezes AGT Food and Ingredients Inc., laureatem tytułu EY World Entrepreneur Of The Year

12 June 2017
  • Udostępnij

Światowy finał konkursu EY P...

Banner droga

Finaliści 15. edycji konkursu...

Murad Al-Katib, Prezes AGT Food and Ingredients Inc. z kanadyjskiej prowincji Saskatchewan został, podczas uroczystej gali w Salle des Etoiles w sobotę wieczorem, zwycięzcą światowego konkursu EY Przedsiębiorca Roku. Pokonał 59 przedsiębiorców z 49 państw. W Monte Carlo Polskę reprezentował Marcin Grzymkowski, twórca marki eobuwie.pl.

Murad założył firmę AGT Food and Ingredients w 2003 roku. Dzisiaj jest to największy na świecie dostawca soczewicy, ciecierzycy oraz groszku. W 2007 roku firm AGT Food and Ingredients weszła na giełdę. Przez ostatnie 5 lat jej przychody rosną w sposób zrównoważony, średnio o 100 mln USD rocznie. W 2016 roku wyniosły 1,49 mld USD. AGT odpowiada za 23% światowego handlu soczewicą w ponad 120 krajach. Firma zatrudnia 2 tysiące osób na wszystkich kontynentach.

Murad Al-Katib i jego firma AGT Food and Ingredients 

Misją Murada Al-Katiba jest świat, w którym każdy ma dostęp do bezpiecznej, taniej i zrównoważonej żywności, a zwłaszcza protein. Wciela tę misję w życie poprzez rozwój swojej firmy oraz dynamiczny rozwój produkcji roślinnych protein.

Murad wykorzystał swoją szansę 15 lat temu, kiedy na kanadyjskich preriach stworzył biznes, który stał się strategicznym partnerem dla producentów soczewicy – bezpośrednim połączeniem pomiędzy nimi a resztą świata. Dzisiaj Kanada jest największym na świecie producentem soczewicy, z Muradem na czele największego przedsiębiorstwa w tym sektorze.

AGT Food and Ingredients jest światowym liderem zintegrowanego łańcucha dostaw soczewicy, ciecierzycy oraz groszku, z 46 centrami produkcyjnymi. Jej przychody w 2016 roku wyniosły 1,49 mld USD. Zatrudnia ponad 2 tysiące osób na pięciu kontynentach.

Przedsiębiorstwo rośnie dzięki połączeniu organicznego rozwoju ze strategicznymi przejęciami. W ciągu 7 lat AGT dokonało 17 przejęć na całym świecie, w tym także na rynkach rozwijających się. Umożliwiło to AGT skonsolidowanie światowego rynku nasion roślin strączkowych i rynku podstawowej żywności, jednocześnie poszerzając działalność o inne obszary, jak np. makarony, ryż, ziarna zbóż, składniki żywności, proteiny i błonnik.

Zwycięzca światowej edycji konkursu EY Przedsiębiorca Roku wyznaje filozofię „empatycznej przedsiębiorczości”. Bezpieczeństwo żywności, pomoc dla głodujących oraz awaryjna pomoc żywnościowa dla uchodźców są dla niego ważnymi celami długoterminowymi.

Poprzez jego międzynarodowy łańcuch dostaw oraz sieć produkcyjną i dystrybucyjną Murad dostarczył ponad 4 miliony racji żywnościowych międzynarodowym agencjom pomocowym zajmującym się uchodźcami z Syrii. Był wielokrotnie nagradzany za działalność charytatywną. W 2016 roku został uznany przez United Nations Association w Kanadzie za Globalnego Obywatela. W marcu tego roku był jednym z czterech zwycięzców nagrody Biznes dla Pokoju przyznawanej przez fundację działającą w Oslo w Norwegii.

Polski reprezentant

W 17. światowej edycji konkursu EY Przedsiębiorca Roku Polskę reprezentował Marcin Grzymkowski, twórca marki eobuwie.pl – lidera sprzedaży online markowego obuwia, akcesoriów i galanterii skórzanej.

Tymczasem w Polsce trwa 15., jubileuszowa edycja konkursu EY Przedsiębiorca Roku. Kandydaci mogą zgłaszać swój udział do końca czerwca br. Laureaci zostaną wyróżnieni w trzech kategoriach: Produkcja i Usługi, Nowe Technologie / Innowacyjność oraz Nowy Biznes. Spośród nich wybrany będzie zdobywca głównego tytułu Przedsiębiorca Roku 2017, który jako reprezentant Polski pojedzie na międzynarodowy finał EY World Entrepreneur of the Year do Monte Carlo w czerwcu 2018 roku. Aby wziąć udział w konkursie, należy wypełnić formularz aplikacyjny dostępny na stronie www.przedsiebiorcaroku.pl.


Relacja z gali oraz wywiad ze zwycięzcą jest dostępny tutaj http://broadcast.ey.com/stories/10225

Zdjęcia z gali sa dostępne tutaj: www.ey.com/weoy/eventphotos

Materiały do pobrania