20 lipca rozpoczęła się 18. edycja konkursu EY Przedsiębiorca Roku.
20 lipca rozpoczęła się 18. edycja konkursu EY Przedsiębiorca Roku. Zgłoszenia będą przyjmowane do 18 września. Niezależne jury, złożone przede wszystkim ze zwycięzców poprzednich edycji konkursu, wybierze laureatów w trzech kategoriach: Produkcja i Usługi, Nowe Technologie / Innowacyjność oraz Nowy Biznes. Spośród zwycięzców poszczególnych kategorii zostanie wybrany zdobywca głównego tytułu Przedsiębiorca Roku 2020. Będzie on reprezentował Polskę i konkurował z przedsiębiorcami z blisko 60. państw świata w międzynarodowym finale EY World Entrepreneur Of The Year w Monte Carlo. Udział w konkursie jest bezpłatny, a jego rozstrzygnięcie nastąpi w marcu 2021 r. podczas uroczystej Gali Finałowej.
Konkurs EY Przedsiębiorca Roku to jedyne wydarzenie o takiej skali w Polsce, ponieważ zwycięzca reprezentuje nasz kraj w światowym finale EY World Entrepreneur Of The Year w Monte Carlo. Kryteria oceny kandydatów są takie same we wszystkich, prawie 60 krajach, w których odbywa się konkurs i dają przedsiębiorcom równe szanse w rywalizacji o zwycięstwo w światowym finale. Dzięki ponad 30-letniej historii konkursu, tytuł EY Przedsiębiorcy Roku jest dobrze rozpoznawalny na całym świecie, co czyni go niepowtarzalnym certyfikatem jakości.
- edycja konkursu EY Przedsiębiorca Roku startuje w wyjątkowych okolicznościach. Świat za oknem jest zdecydowanie inny niż w roku ubiegłym i co więcej zmienia się coraz szybciej. Skuteczne do tej pory modele biznesowe znikają i na ich miejsce powstają nowe. Przewidzenie kierunku tych zmian to największe wyzwanie, z którym muszą zmagać się wszyscy prowadzący biznes. Doskonałym przykładem jest Artur Rytel, Prezes Zarządu Green Holding – ubiegłoroczny zwycięzca konkursu. Nie tylko nie przerwał rozpoczętych inwestycji, ale dodatkowo zaangażował się w pomoc finansową dla okolicznych szpitali i lokalnej społeczności walczącej ze skutkami epidemii COVID-19 – powiedział Jacek Kędzior Partner Zarządzający EY Polska i Regionem CESA. Na szczęście wśród polskich przedsiębiorców nie brakuje liderów, którzy nie boją się kreślić śmiałych wizji i widzą swoją szansę tam, gdzie większość widzi problemy. Co więcej, są coraz częściej zaangażowani w życie społeczności, gdzie działają. Konkurs EY Przedsiębiorca roku jest właśnie po to, aby tych przedsiębiorców znaleźć i wesprzeć – dodał Jacek Kędzior.
Zasady konkursu:
W konkursie mogą wziąć udział właściciele, współwłaściciele, oraz członkowie rodzin zarządzający firmami, które dzięki wytwarzanym produktom, czy oferowanym usługom są wiodącymi podmiotami w Polsce lub ambasadorami naszego kraju na rynkach zagranicznych. Przedsiębiorcy mogą aplikować do jednej z trzech kategorii: Produkcja i Usługi, Nowe Technologie/Innowacyjność oraz Nowy Biznes. Zwycięzca jednej z kategorii otrzyma tytuł Przedsiębiorcy Roku.
Do kategorii Produkcja i Usługi mogą zgłaszać się przedsiębiorcy zarządzający firmami produkcyjnymi lub usługowymi, funkcjonującymi od przynajmniej pięciu lat, których przychody ze sprzedaży przekraczają 20 mln zł. Kategoria Nowe Technologie / Innowacyjność przeznaczona jest dla przedsiębiorców, których firmy specjalizują się w nowoczesnych rozwiązaniach lub w obszarach, w których innowacyjne zastosowanie nowoczesnych technologii pozwala wyprzedzić inne firmy na danym rynku. Kandydaci startujący w tej kategorii muszą prowadzić firmę przynajmniej od dwóch lat, a ich przychody ze sprzedaży powinny przekraczać 5 mln zł. Natomiast w kategorii Nowy Biznes mogą startować twórcy młodych firm, które działają od dwóch do pięciu lat.
Udział w konkursie na każdym etapie jest bezpłatny, a zgłoszenie odbywa się za pomocą formularza aplikacyjnego na stronie www.przedsiebiorcaroku.pl.
Konkurs EY Przedsiębiorca Roku wchodzi w pełnoletniość! Już po raz 18 przedstawiciele EY będą rozmawiać z przedsiębiorcami o ich firmach, oferowanych produktach i usługach, pomyśle na bieżące wyzwania i dalszy rozwój. Przygotujemy dla Jury Konkursu raporty, które nie będą koncentrować się wyłącznie na danych finansowych z arkusza kalkulacyjnego. Szukamy bowiem osobowości, charyzmatycznego przedsiębiorcy, a więc człowieka, nie tylko jego firmy. Poszukujemy osób z pasją, którzy w swojej branży wytyczają nowe ścieżki i dla których zysk, szczególnie w trudnych gospodarczo czasach, jest środkiem do celu, jakim jest tworzenie wartości dla pracowników, konsumentów, lokalnych społeczności. I po tych siedemnastu latach dialogu z polskimi przedsiębiorcami, wiemy, że niezależnie od burzliwych czasów i od sektora, w którym firma działa, znajdziemy ludzi, którzy nie podążają utartą ścieżką, tylko idą własną, niepowtarzalną drogą do sukcesu. Tę właśnie drogę będziemy starali się zrozumieć i ukazać Jury Konkursu – powiedział Marek Jarocki, audytor konkursu, Partner EY.
Niezależne jury polskiej edycji konkursu EY Przedsiębiorca roku, w skład którego wchodzą zwycięzcy poprzednich edycji oraz wybitne osobistości polskiego biznesu, ocenia kandydatów według takich kryteriów jak: przedsiębiorczość, strategia firmy i jej wyniki finansowe, innowacyjność oraz działalność międzynarodowa. Jurorzy przyjrzą się również czynnikom pozaekonomicznym, do których należą m.in. relacje przedsiębiorcy z pracownikami czy zaangażowanie na rzecz rozwoju lokalnej społeczności.
Przez 17 lat trwania konkursu jury wyłoniło już łącznie 219 finalistów. Pracownicy EY spotykają się ze wszystkimi kandydatami i prowadzą z nimi pogłębiony wywiad na temat historii powstania i funkcjonowania ich firm oraz wizji ich rozwoju, tak, by przedstawić jury możliwie najbardziej szczegółowe, rzetelne i obiektywne informacje. W ubiegłorocznej polskiej edycji konkursu w cały program zaangażowanych było 150 pracowników EY, którzy poświęcili łącznie około 400 godzin na spotkania z kandydatami. Weryfikacja danych w nadesłanych aplikacjach zajęła organizatorom ponad 300 godzin.