Elemental Holding
Przedsiębiorca Roku 2022
Zwycięzca w kategorii Produkcja i Usługi
Elemental Holding działa w branży recyklingu i zielonej produkcji strategicznych dla gospodarki metali. Początki grupy sięgają 2010 roku, gdy uruchomiony został pierwszy zakład w Polsce. Kilkanaście lat działalności to przede wszystkim dynamiczny rozwój na rynku krajowym oraz zagranicznych. Obecnie Grupa Elemental jest jednym ze światowych liderów recyklingu metali z grupy platynowców oraz sprzętu elektronicznego, tzw. e-waste. Poza Europą działa również w Ameryce Północnej i Azji, łącznie na ponad 35 rynkach. Grupa stale rozszerza swoją działalność – obecnie buduje pierwszy w Polsce zakład do recykling zużytych baterii Li-Ion oraz hutę i rafinerię metali szlachetnych. Elemental Holding planuje być także pierwszym w Europie w pełni niezależnym energetycznie przedsiębiorstwem, ponieważ zrównoważony rozwój Grupy prowadzony jest jednocześnie z dbałością o środowisko naturalne.
Przedsiębiorca osiągnął sukces dzięki dobrze zdefiniowanej strategii opartej na zagranicznych akwizycjach oraz umiejętności budowy zespołu sprawnych menadżerów i ekspertów. Paweł Jarski jest też prezesem Polskiego Związku Triathlonu oraz członkiem Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Sport i zdrowy styl życia są jego drugą po Elemental Holding pasją.
Airoptic
Zwycięzca w kategorii Nowe Technologie / Innowacyjność
Przedsiębiorca założył firmę Airoptic w 2010. Prowadzi firmę i jest twórcą laserowej technologii pomiarowej, na której bazują produkty firmy. Ma w swoim dorobku liczne publikacje i patenty. Produkty firmy pozwalają na bezkontaktowy pomiar gazu bezpośrednio w procesie przy użyciu promienia laserowego. Stosuje się je głównie do optymalizacji procesów przemysłowych w czasie rzeczywistym, co pozwala na uzyskanie dużych oszczędności energetycznych i redukcję emisji gazów do atmosfery. Klientami Airoptic są głownie firmy energetyczne, chemiczne, huty i rafinerie na całym świecie. Firma tworzy także produkty do monitoringu jakości powietrza. Nowy produkt firmy, tzw. laserowy „płot” pozwala na wykrycie gazów na poziomie kilku części na miliard na odległości do 1 kilometra. Analizator Airoptic został wytypowany przez BAAQMD w Kalifornii do ciągłego monitoringu siarkowodoru i metanu w atmosferze. Poza rozwijaniem firmy przedsiębiorca jest pasjonatem nurkowania, w tym jaskiniowego. Dzięki temu nauczył się opanowania i rozwagi, które – jego zdaniem – powinny być kluczowymi cechami lidera. Celem firmy jest także promowanie polskiej myśli technologicznej na świecie.
Health Labs Care
Zwycięzca w kategorii Nowy Biznes
Health Labs Care to polska marka, która pojawiła się na rynku w 2019 roku, od początku oferując suplementy diety najwyższej jakości, a od lipca 2022 roku, również kosmetyki. Skierowane są do nowoczesnych kobiet, które chcą zadbać nie tylko o wygląd, ale również o zdrowie i dobre samopoczucie.
Produkty Health Labs Care to autorskie receptury i wyselekcjonowane surowce. Pozycjonowane są w kategorii premium, jednak innowacyjne podejście do promocji produktów sprawia, że firma wyznacza nowe trendy na rynku suplementów diety. Firma specjalizuje się w marketingu w kanałach cyfrowych, wykorzystując przede wszystkim media społecznościowe. Zaufało jej ponad 200 tysięcy klientów, o czym świadczą 11 563 opinie o średniej ocenie 4,75/ 5, a także zaangażowana społeczność na Instagramie. Konto healthlabs_pl liczy już 141 tysięcy osób obserwujących. Niebywałym sukcesem jest też wynik NPS, który wynosi 87, co świadczy o wyjątkowej jakości całego procesu realizacji zamówień. Aż 88% klientek zdecydowanie poleciłoby zakupy w Health Labs Care.
Założyciele marki Health Labs Care to zespół odważnych, doświadczonych i pracowitych przedsiębiorców. Cechy indywidualne, różnorodne kompetencje oraz ogromna wiedza o branży health & beauty przekładają się na rentowne działanie własnego biznesu.
Marka Health Labs Care prężnie i konsekwentnie się rozwija, wprowadzając do swojej oferty nowe kategorie. Jest obecna również na rynkach zagranicznych: w Rumunii i Czechach, a w najbliższym czasie zamierza wkroczyć na rynki Europy Zachodniej.
Tylko
Zwyciężca w kategorii Nagroda specjalna międzynarodowa
Firma Custom, właściciel marki Tylko, nie prowadzi tradycyjnej działalności meblarskiej. To firma technologiczna działająca w branży meblowej, która za pomocą autorskiej technologii umożliwia tworzenie wysokiej jakości mebli na wymiar oraz automatyzuje produkcję jednostkowych egzemplarzy na masową skalę. Założycielami są finansista, ekonomista, architekt oraz absolwentka wzornictwa. Doświadczenie każdego z założycieli jest niezbędne w tworzeniu długoterminowej strategii firmy. A nazwa odzwierciedla ich wizję: wszystko może być prostsze. Firma oferuje meble na wymiar, które samodzielnie się projektuje w aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej, sprawdza ich dopasowanie do pomieszczenia za pomocą technologii AR (Augmented Reality) i montuje bez użycia narzędzi. Tylko na bieżąco informuje klienta o każdym etapie procesu. To rewolucyjna na skalę światową koncepcja. Jako pierwsi otworzyli seryjną produkcję w pełni spersonalizowanych mebli. Celem firmy jest dotarcie do szerokiego portfolio klientów, ale niezależnie od materiału, z którego są wykonane meble, głównym celem jest najwyższa jakość. Tylko od początku istnienia stawia na globalizację. Firma jest najmocniej obecna w Niemczech, we Francji, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Niderlandach i zamierza zdobywać kolejne rynki.
Cosmo Group
Nagroda specjalna
Cosmo Group to międzynarodowa firma z sektora beauty, lider sprzedaży w kategorii lakierów hybrydowych. W portfolio firmy znajdują się marki: NEONAIL, MYLAQ, NÉO MAKE UP, NEONAIL Expert. Produkty Cosmo Group dostępne są w 1600 stacjonarnych punktach sprzedaży w Polsce oraz w ponad 40 krajach na świecie.
Zarząd Cosmo Group - Kamila i Artur Błażejewscy to założyciele firmy, którą prowadzą od 2005 r. Kamila Błażejewska czuwa nad wizją oraz strategią marek. Artur Błażejewski odpowiada za dział sprzedaży oraz operacyjne prowadzenie przedsiębiorstwa. Oboje stawiają na organiczny rozwój, innowacje i stałe badanie potrzeb klientów.
Innowacje wpisane w każdy obszar działalności firmy, proekologiczne rozwiązania i troska o rozwój pracowników – to trzy filary, na których opiera swój rozwój spółka. Zarząd firmy analizuje makrotrendy, potrafi do nich dostosowywać swoją działalność i modyfikować modele biznesowe. Droga do wielkiego biznesu rozpoczęła się w 2006 r. od wizji rozwoju produktów typu „salon beauty at home”, która zmieniła polską branżę kosmetyczną. NEONAIL jako pierwszy w Polsce stworzył sieć sprzedaży lakierów hybrydowych w formie pop up stores w centrach handlowych. W Cosmo Group odważne podejście i słuchanie klientów to podstawa rozwoju biznesu, dlatego w tym roku wdrożono aplikację mobilną Color Match NEONAIL służącą do wirtualnego przymierzania kolorów lakierów do paznokci.