Poprzednie edycje

Marcin Grzymkowski

Marcin Grzymkowski

EOBUWIE.PL

Przedsiębiorca Roku 2016
Zwycięzca w kategorii Nowe Technologie / Innowacyjność

Decyzją Jury tytuł Przedsiębiorcy Roku 2016 został przyznany za "napisanie historii transformacji gospodarczej w pigułce – przekształcenie firmy rodzinnej, działającej tradycyjnymi metodami, w firmę epoki digitalizacji - o dużej skali i znakomitych wynikach finansowych".

Marcin Grzymkowski otrzymał również nagrodę w kategorii Nowe Technologie/Innowacyjność za "wykorzystanie nowych technologii do przekształcenia tradycyjnego biznesu w nowoczesny – transformację, której towarzyszy sukces biznesowy".

Założyciel i współwłaściciel marki eobuwie.pl, lidera sprzedaży online rynku obuwia i galanterii skórzanej. Firma działa w Polsce, na Słowacji, Węgrzech i Ukrainie, w Czechach, Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii, Bułgarii oraz w Rumunii. W planach jest dalszy rozwój rynków zagranicznych. Od 9 lat spółka systematycznie się rozwija, notując coroczne wzrosty sprzedaży. Od konkurencji odróżnia ją elastyczność i szybkość dostaw, bezpłatne zwroty oraz wysoka jakość usług. Eobuwie.pl ma w ofercie ponad 450 marek oraz asortyment przekraczający 35 000 produktów. W 2015 r. firma połączyła się z CCC, które posiada blisko 75% akcji spółki. Bardzo istotne z punktu widzenia Marcina Grzymkowskiego jest śledzenie trendów na rynku, dostosowywanie strony sklepu do rosnącej liczby klientów oraz dobór oferty. W najbliższym czasie planowane jest uruchomienie aplikacji mobilnej. Marcin Grzymkowski przyznaje, że największą satysfakcję sprawia mu prowadzenie dobrze prosperującego biznesu i zadowolenie klienta.

Zobacz film
Jan Kalisz Fibrain

Jan Kalisz

FIBRAIN

Zwycięzca w kategorii Produkcja i Usługi 2016

Nagroda w kategorii Produkcja i Usługi została przyznana za "nieustanne dążenie do unowocześniania produktu i skuteczne angażowanie młodych ludzi do pracy przy rozwijaniu firmy".

Założyciel i prezes firmy FIBRAIN, która jest strategicznym graczem na ryku technologii światłowodowych. Jego siła to umiejętność obiektywnego oceniania stanu faktycznego sytuacji, co owocuje podejmowaniem racjonalnych i skutecznych, a czasami też odważnych decyzji. Konsekwencją takiej strategii są 3 nowoczesne ośrodki produkcyjne, rozbudowane działy B+R, a także obecność i ścisła współpraca z blisko 40 krajami na całym świecie m.in. Niemcami, Francją, Norwegią, Meksykiem, Algierią, Arabią Saudyjską, Koreą, Wenezuelą czy Ekwadorem. Jako mentor i wizjoner stawia przed firmą ambitne cele i wyzwania, dzięki czemu firma FIBRAIN i marka, które są „Made in Poland” są coraz bardziej rozpoznawalne i szanowane na całym świecie. FIBRAIN to innowacyjna firma, która przeznacza znaczące środki na badania i rozwój, ponieważ, zdaniem Jana Kalisza, jest to fundament rozwoju przedsiębiorstwa.

Zobacz film
Barbara Sołtysińska, LIFETUBE

Barbara Sołtysińska

LifeTube/indaHash

Zwycięzca w kategorii Nowy Biznes 2016

Nagroda w kategorii Nowy Biznes została przyznana za "zmysł tworzenia i rozwijania innowacyjnych firm o dużej wartości".

Współzałożycielka LifeTube i indaHash. LifeTube to największa jednonarodowa sieć wielokanałowa YouTube w Europie. Zajmuje się wprowadzaniem oraz wspieraniem marek na YouTube dzięki współpracy z najpopularniejszymi twórcami wideo. Obecnie zrzesza ponad 260 kanałów, które łącznie docierają do 32 mln subskrybentów. LifeTube jest liderem rynku influencer marketingu w Polsce. Wśród klientów są największe marki ze wszystkich branż - w ciągu 3 lat istnienia LifeTube zrealizował ponad 850 kampanii. indaHash to międzynarodowa platforma do automatyzacji współpracy z influencerami (tzw. mid-tier influencers i power users). W 2016 roku indaHash zrealizował ponad 250 kampanii dla globalnych marek - na rynku polskim, niemieckim, w Wielkiej Brytanii i RPA. Obecnie zrzesza ponad 75 tys. influencerów. Barbarze Sołtysińskiej największą satysfakcję daje rozwijanie nowych biznesów i wymyślanie kolejnych, innowacyjnych rozwiązań z zakresu content i influencer marketingu.

Zobacz film
Monika Żochowska i Ewa Dudzic, PHENICOPTERE

Monika Żochowska, Ewa Dudzic

PHENICOPTERE

Nagroda specjalna 2016

Nagroda Specjalna została przyznana za "konsekwencję w opracowaniu i wprowadzaniu na rynek zupełnie nowego produktu, który niesie duży potencjał rozwojowy".

Założycielki firmy Phenicoptere, producenta i dystrybutora innowacyjnej rękawicy do demakijażu GLOV. Spółka powstała w 2012 roku. Teraz działa już w 40 krajach, a eksport stanowi 83% obrotu. Najważniejszymi rynkami, poza Polską, są Francja, Niemcy i region Bliskiego Wschodu. Największym tegorocznym sukcesem było podbicie Stanów Zjednoczonych. Firma chce też wejść na rynki Południowej Afryki i Australii. Wprowadzając GLOV na rynek, Phenicoptere stworzyła nową kategorię produktów w branży kosmetycznej – tekstyliów do demakijażu. Rękawiczki GLOV pozwalają oczyścić skórę tylko przy użyciu wody. Jest to możliwe dzięki ultracienkim, wykonanym w mikrotechnologii włóknom o magnetycznych właściwościach. Technologia została opracowana w Korei Południowej, ale rękawiczki są produkowane w Janowie Lubelskim. Ambicją założycielek jest, by GLOV stał się synonimem słowa „demakijaż”. Prowadzą też zaawansowane badania nad kolejnymi zastosowaniami mikrowłókien i nowymi liniami produktowymi.

Zobacz film

W finale konkursu znaleźli się także następujący przedsiębiorcy:

Grzegorz Czapla, INDATA

Grzegorz Czapla

INDATA

Kategoria: Nowe Technologie / Innowacyjność

Założyciel i prezes notowanego na GPW holdingu świadczącego usługi informatyczne w trzech głównych obszarach – usługi, systemy i innowacje. W skład holdingu wchodzą m.in takie spółki jak: Proximus SA, Indata Solutions, Positive Technology, Cohesiva, Topyfi oraz Indata Connect. Grzegorz Czapla jest ekspertem w dziedzinie Internetu Rzeczy, inwestuje na rynku IT oraz doradza wielu podmiotom w tej branży. Indata w krótkim czasie zajęła pozycję lidera w obszarze rozwiązań technologicznych wykorzystywanych dla lepszego zarządania przestrzenią publiczną. Ma na swoim koncie jedno z pierwszym w Polsce wdrożenie Smart City w Katowicach. Firma działa na styku nauki i biznesu, współpracuje z wieloma uczelniami oraz NCBiR. Dla Grzegorza Czapli ważne jest tworzenie grupy spółek o komplementarnych usługach oraz kompleksowa obsługa klientów. Najwięcej radości daje mu tworzenie, udowadnianie, że „daje się zrobić", a także zbudowanie od podstaw, w krótkim czasie organizacji o silnej pozycji rynkowej, zdolnej konkurować z największymi firmami IT w Polsce i za granicą.

Zobacz film
Bartosz Gonczarek EXPLAIN EVERYTHING

Bartosz Gonczarek

EXPLAIN EVERYTHING

Kategoria: Nowe Technologie / Innowacyjność

Współtwórca i prezes polsko-amerykańskiego startupu, który poprzez innowacyjne, wymyślone w Polsce rozwiązanie na urządzenia mobilne przyspiesza proces nauczania i przekazywania wiedzy. Explain Everything to aplikacja na tablety i telefony, umożliwiająca tworzenie animowanych prezentacji z wykorzystaniem dowolnych materiałów i środków ekspresji przy jednoczesnym prowadzeniu narracji. Użytkownicy polskiego produktu mogą pracować wspólnie, bądź dzielić się stworzonymi materiałami poprzez portal discover.explaineverything.com. Prezentacje wykorzystywane są w czasie spotkań, szkoleń, lekcji i wykładów, co w efekcie aktywuje uczniów lub studentów i uczy samodzielnego myślenia. Explain Everything posiada 4 mln użytkowników na całym świecie i zajmuje czołowe miejsca na listach najpopularniejszych aplikacji w USA, Anglii, Australii i Kanadzie. Największą radość przedsiębiorcy sprawia obserwowanie efektów szerokiego zastosowania polskiego wynalazku – od przedszkolaka po profesora MIT.

Zobacz film
Antonina Samecka, Klara Kowtun oraz Dorota Sajewicz, RISK MADE IN WARSAW

Klara Kowtun, Dorota Sajewicz, Antonina Samecka

RISK MADE IN WARSAW

Kategoria: Nowy Biznes

RISK made in Warsaw to marka stworzona w 2011 roku. Firma szyje ubrania nie tylko dla osób, które nie interesują się modą i od trendów wolą własny styl. Wszystko od garniturów, przez koktajlowe kreacje po sukienki ślubne szyte jest z miękkiej dzianiny, a najchętniej z dresu. Ma być elegancko, ale przede wszystkim wygodnie. Głównym kanałem sprzedaży jest e-commerce. RISK jest obecny w 10 miastach Polski oraz na 8 rynkach zagranicznych, głównie w Skandynawii, we Włoszech oraz w Japonii. Pomysłodawczynią marki jest Antonina Samecka. Rok temu firma przeszła przez kryzys, ale zgodnie z maksymą Machiavellego przedsiębiorczynie potrafiły skutecznie przekuć niedogodności w sukces. Celem firmy jest dalszy rozwój oraz ekspansja na coraz więcej światowych rynków, zbudowanie silnej, międzynarodowej marki, będącej synonimem szykownych, wygodnych ubrań z dzianiny.

Zobacz film
Henryk Owsiejew, MALOW

Henryk Owsiejew

MALOW

Kategoria: Produkcja i Usługi

Założyciel i właściciel grupy Litpol i firmy Malow - jednego z 6 największych producentów wysokiej jakości metalowych mebli w Europie. Odbiorcami są m.in: baseny, szpitale, szkoły, właściciele powierzchni biurowych, zakłady pracy a także firmy budowlane. 60% produkcji Malowa stanowią meble produkowane seryjnie a 40% zamówienia indywidualne. Ponad połowa sprzedaży to eksport. Głównymi rynkami zbytu są: Skandynawia, Niemcy i Francja i szerzej – cała Europa. Firmę Malow od konkurencji odróżnia szybkość reakcji na potrzeby klientów i elastyczność produkcji. Misją Henryka Owsiejewa jest pokazanie, że w Polsce Wschodniej mogą powstawać produkty najwyższej jakości, które są w stanie podbić świat. Firma ma również zakłady produkcyjne Litpol-Ukraina w Charkowie i Malow Skand w Świnoujściu. Prywatnie jest pasjonatem sportu, współzałożycielem i sponsorem Suwalskiego Klubu Badmintona Litpol-Malow. Motto życiowe Henryka Owsiejewa brzmi: chcieć, umieć i mieć trochę szczęścia.

Zobacz film
Jan Szynaka - Szynaka Meble

Jan Szynaka

SZYNAKA-MEBLE

Kategoria: Produkcja i Usługi

Prezes Zarządu firmy Szynaka-Meble Sp. z .o.o., jednego z największych producentów mebli w Polsce. Od prawie 60 lat kreator pozytywnego wizerunek polskiej firmy rodzinnej, wysokogatunkowego produktu i promotor Polski na świecie. Dzięki nowoczesnym metodom zarządzania oraz skutecznej polityce promocyjnej, firma kierowana przez Jana Szynaka rozwinęła liczne kontakty handlowe w Polsce i ponad 50 krajach na świecie, w tym głównie w Niemczech, USA, Francji, Szwecji, Wielkiej Brytanii czy Chinach. Dziś Grupę Szynaka tworzy 6 nowoczesnych zakładów produkcyjnych, Centrum Logistyczno-Wystawiennicze i Centrum Konferencyjne, Pałac Mortęgi. W działaniach Jana Szynaka ważną rolę odgrywa odpowiedzialność społeczna i troska o środowisko naturalne. Firma nie działa w oderwaniu od lokalnego społeczeństwa, jest jego częścią i aktywnie wspiera wszelkie działania na rzecz rozwoju miasta, województwa i kraju. Jan Szynaka jako aktywny promotor polskiego rzemiosła chętnie udziela się społecznie i charytatywnie. Jest autorytetem w regionie i uznanym menedżerem.

Zobacz film

Materiały do pobrania