Poznaj pozostałych finalistów 22. edycji

Produkcja i Usługi

Władysław Grochowski

Arche

Założona przez przedsiębiorcę firma Arche specjalizuje się w rewitalizacji zabytków i obiektów poprzemysłowych przekształcając je w wyjątkowe hotele. Wśród najważniejszych inwestycji są: Pałac i Folwark Łochów, Hotel Tobaco w Łodzi, Zamek w Janowie Podlaskim, Koszary Góra Kalwaria, Cukrownia Żnin czy Dwór Uphagena w Gdańsku. Dla Władysława Grochowskiego ochrona zabytków i aktywizacja lokalnych społeczności są ważniejsze niż finansowe efekty działalności. Dlatego inwestuje w obiekty znajdujące się w nieoczywistych lokalizacjach. Będąc wiernym swojemu motto „kochajmy zabytki, tak szybko odchodzą” stworzył sieć ponad 20 hoteli, które dają możliwość poznania lokalnej historii. Jest autorem inwestycyjnego Systemu Arche®, który daje inwestorom uczestnictwo w zyskach całego obiektu. Dla przedsiębiorcy ważna jest misja społeczna.
W hotelach otwiera sklepy z wyrobami miejscowych rzemieślników. Wspiera reintegrację wykluczonych grup społecznych współpracując z zakładami karnymi i dając więźniom możliwości rozwoju zawodowego. Razem z żoną założył Fundację Leny Grochowskiej, która pomaga osobom z niepełnosprawnościami, uchodźcom i osobom w kryzysie bezdomności.

Karolina Zajezierska, Michał Zajezierski

NOWEL

Firma NOWEL powstała w 1925 roku. Założył ją dziadek obecnej Prezeski Elżbiety Zajezierskiej. Dzisiaj jest wiodącą piekarnią w Polsce, produkującą 400 ton pieczywa dziennie. Współpracuje z największymi sieciami handlowymi na 30 rynkach świata. Jest firmą rodzinną a przejęcie sterów przez Elżbietę Zajezierską było kluczowym wydarzeniem z punktu widzenia losów firmy. Przekształciła NOWEL z małej lokalnej piekarni w duże przedsiębiorstwo B2B specjalizujące się w produkcji pieczywa do dopieku. W ramach sukcesji Karolina i Michał Zajezierscy – dzieci Prezeski – dołączyli do Zarządu firmy. Od wielu lat angażowali się w strategiczne obszary zarządzania tj. sprzedaż, eksport, rozwój technologii i finanse. Przewagą firmy jest elastyczność i odwaga we wdrażaniu na rynek pionierskich technologii i rozwiązań. Stały dialog z kontrahentami pozwala NOWEL na oferowanie pieczywa, które jest doskonale przyjmowane przez konsumentów. Dla zarządzających piekarnią kluczowa od zawsze była jakość produktów. Firma zrealizowała wielomilionowe inwestycje w rozwój technologiczny, budując ultranowoczesny zakład produkcyjny oraz centrum badawczo-rozwojowe.

Dr n. med. Małgorzata Adamkiewicz

Adamed

Promotorka polskiej przedsiębiorczości poprzez współpracę nauki z biznesem oraz rozwoju gospodarki poprzez innowacje i ekspansję międzynarodową. Inicjatorka prac nad innowacjami w Polsce.
Przewodnicząca Rady Nadzorczej i Współwłaścicielka Adamed Pharma – rodzinnej firmy farmaceutyczno-biotechnologicznej ze 100% polskim kapitałem. Od 2001 Adamed przeznaczył 2,2 mld zł na inwestycje i B+R, oferuje produkty w kilkudziesięciu krajach, jest 100% udziałowcem Davipharm - firmy farmaceutycznej w Wietnamie.
Prezes Fundacji Adamed, której wiodącym programem od 2014 jest ADAMED SmartUP - dla najzdolniejszej młodzieży. Prowadzi także program „Wspierająca Szkoła” wspierający młode osoby w kryzysie psychicznym.
Posiada specjalizację I i II stopnia z chorób wewnętrznych oraz endokrynologii. Od 2013 członek Rady Nadzorczej Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego. Od 2015 Wiceprezes Polskiej Rady Biznesu, należy do CorporateConnections™ Polska. W 2024 dołączyła do Rady Nadzorczej MCI Capital ASI S.A.
Współwłaścicielka i członek zarządu Adamed Technology – firmy, która inwestuje w nowe rozwiązania medyczne na wczesnym etapie rozwoju

Nowe Technologie / Innowacyjność

Patrycja Strzelecka

CashDirector

Współzałożycielka CashDirector S.A. – spółki fintech, która od 8 lat transformuje branżę księgową dla sektora MŚP.
Stworzone przez CashDirector innowacyjne rozwiązania księgowe i narzędzia finansowe dla mikro i małych firm są dostępne w ramach bankowości online w 6 z 8 największych polskich banków. Autorski system wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, autonomiczną kategoryzację semantyczną oraz silnik zarządzający złożonymi regułami.
Firma świadczy wsparte technologicznie usługi księgowe osiągając efekt skali, dzięki współpracy z bankami i partnerami korporacyjnymi. Eksperci CashDirector oferują przedsiębiorcom kompleksowe rozwiązanie BiznesKsięgowość, które obejmuje nie tylko rozliczenia podatkowe, ale również asystę w zarządzaniu finansami.
Obecnie CashDirector prowadzi projekty pilotażowe na trzech rynkach europejskich i w Stanach Zjednoczonych, planując dalszą ekspansję zagraniczną.
Patrycja Strzelecka współtworzyła zrzeszającą 3 tys. firm Ogólnopolską Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych, która dwukrotnie zdobyła tytuł Marki Godnej Zaufania. Za swój sukces uważa tworzenie i popularyzację pionierskich standardów w branży księgowej dla MŚP.
Od ponad dekady aktywnie działa jako mentorka w ramach takich inicjatyw jak Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, program Wise & Young oraz Leaders of Change. Jej misją jest wspieranie rozwoju młodych liderów i przedsiębiorców.

Jakub Wojewski

Seargin

Seargin to globalna firma technologiczna, świadcząca usługi IT i inżynieryjne, od wdrożeń w obszarze SAP, do wykorzystywania rozwiązań przemysłowych oraz opracowywania własnych narzędzi. Rozwijane są w ramach 5 Centrów Kompetencji: Rozwiązania dla Przedsiębiorstwa, High-Tech, Rozwój Cyfrowy i Webowy, Rozwiązania dotyczące Danych, Operacje IT.
Klientami Seargin są przede wszystkim międzynarodowe firmy produkcyjne z sektora FMCG, motoryzacji, farmacji i OZE. Kluczowe rynki to Szwajcaria, Niemcy, USA, Wielka Brytania i Malezja. Seargin to firma autorska, w której przedsiębiorca połączył wcześniejsze doświadczenia z outsourcingu specjalistów IT z wdrażaniem zewnętrznych rozwiązań technologicznych. Słowo-klucz w podejściu do biznesu to dywersyfikacja – klientów i usług. W tym widzi największą siłę firmy. Jego ambicją jest zostanie odpowiednikiem Microsoftu, dlatego na rynku pojawiają się już ich pierwsze autorskie produkty, dające Klientom gotowe rozwiązania.
Przedsiębiorca pomaga lokalnym domom dziecka, współpracuje z placówkami oświatowymi, angażuje osoby niepełnosprawne. W firmie tworzy środowisko wielokulturowe, wolne od uprzedzeń, także w lokalnych społecznościach.

Lech Kaniuk

SunRoof

Doświadczony manager, seryjny przedsiębiorca i ekspert od skalowania biznesu. Przyspieszający zmiany w zakresie innowacji technologicznych i zrównoważonej energii.
Jako współzałożyciel i CEO SunRoof zapoczątkował rewolucję w rzeczywistości klimatycznej, wykorzystując przełomową technologię dachów solarnych do budowy największej w Europie wirtualnej elektrowni. SunRoof to jeden z najszybciej rozwijających się startupów, rozszerzający swoją działalność na kolejne rynki europejskie.
Uczestniczył także w transformacji rynku gastronomicznego, digitalizując setki tysięcy restauracji. Współtworzył OnlinePizza Norden AB i Pizzaportal.pl, które następnie zostały przejęte przez niemieckiego inwestora – Delivery Hero za kwotę 120 milionów złotych. Lech Kaniuk kontynuował przez 4 lata rozwój Delivery Hero, aż do wejścia spółki na niemiecką giełdę przy kapitalizacji ponad 5 mld euro.
Z powodzeniem inwestował i zarządzał wieloma spółkami technologicznymi, m.in. iTaxi, najpopularniejszą aplikacją do zamawiania taksówek w Polsce. Pełnił rolę Prezesa Zarządu odpowiadając za rozwój aplikacji w Polsce i ekspansję na rynki zagraniczne.
Sukcesy sprawiły, że Lech Kaniuk jest jedną z najbardziej znanych i cenionych osób na scenie startupowej w Polsce i Szwecji. Nagrodzony przez Brief Magazine jako top 50 najbardziej kreatywnych osób w polskim biznesie oraz doceniony przez Business Link nagrodą #BusinessGuru.
Lech jest autorem biznesowego bestsellera “Siła Pędu”. W najnowszej książce “Anioł w piekle” pokazuje, jak skutecznie pozyskiwać fundusze od inwestorów i jak zapewnić sobie niewyczerpalne źródło energii do realizacji swoich celów i marzeń.

Nowy Biznes

Mateusz Kowalczyk

Foodsi

Foodsi to polska aplikacja mobilna walcząca z marnowaniem jedzenia. Startup, założony w 2019 roku przez Mateusza Kowalczyka, łączy firmy generujące nadwyżki produkcji z użytkownikami, którzy mogą je kupić nawet 70% taniej. Aplikacja pomaga konsumentom realnie wpłynąć na środowisko, a przedsiębiorcom generować dodatkowy przychód, unikając jednocześnie strat z niesprzedanych produktów. Skalę marnowania jedzenia Mateusz dostrzegł, pracując w gastronomii podczas studiów. Postawił wszystko na jedną kartę i zdecydował, że zbuduje odpowiedzialny społecznie biznes. Po kilku latach od startu aplikację Foodsi pobrało prawie 2 miliony użytkowników, którzy uratowali ponad 5 milionów posiłków z niespełna 6000 biznesów korzystających z platformy. Mateusz Kowalczyk, który pełni również funkcję CEO Foodsi, jest zaangażowany w rozwój ekosystemu startupowego w Polsce. Promuje przedsiębiorczość, zachęca młodych ludzi do budowania własnych biznesów, a także aktywnie udziela się w środowiskach akademickich. Jego wielką pasją jest piłka nożna i gdy tylko ma chwilę, odwiedza kolejne europejskie stadiony.

Rafał Młodzki, Marcin Młodzki, Tomasz Młodzki

PhotoAiD

Trzech braci, którzy początkowo prowadzili platformę e-learningową. Potem zaczęli produkować fotobudki, najpierw do robienia zabawnych zdjęć, a później do zdjęć biometrycznych – mają niemal 200 takich urządzeń w Polsce. Dzisiaj PhotoAiD jest aplikacją do fotografii biometrycznej. Umożliwia wykonanie telefonem zdjęć do ponad 10 tys. rodzajów dokumentów, w tym paszportów, dowodów osobistych i prawa jazdy. Sztuczna inteligencja wykrywa twarz, kadruje obraz, zamienia tło i tak przekształca plik, by zdjęcie było zgodne z wymaganiami ustawowymi. Aplikacja jest obecna w ponad 150 krajach. W 2023 i 2024 r. firma znalazła się w rankingu dziennika Financial Times jako jedna z najszybciej rozwijających się w Europie. Z aplikacji korzysta kilkanaście milionów osób.
W ramach akcji „Kreuj obraz zawodowy” umożliwiali bezpłatne korzystanie z kreatora profesjonalnych zdjęć na potrzeby CV. Podobny program prowadzili w ramach aplikacji mObywatel, skierowany do urzędów gmin, seniorów oraz uczniów. A w 2022 roku, jako część akcji „PESEL dla Ukrainy”, wykonali 150 tys. zdjęć biometrycznych uchodźcom z Ukrainy.

Kacper Pupin, Grzegorz Gawroński

Redegate

Redegate.com to pierwszy i jedyny w Polsce portal typu „marketplace" umożliwiający współpracę zewnętrznych czołowych Ekspertów - doświadczonych Interim Managerów, Project Managerów i Specjalistów Branżowych pracujących jako niezależni freelancerzy najróżniejszych dyscyplin z firmami. Grzegorz Gawroński wspiera jej rozwój dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży produkcyjnej połączonemu z doradztwem z zakresu zarządzania operacyjnego, zaś Kacper Pupin to specjalista w dziedzinie transformacji cyfrowej. Redegate.com jest to ogólnodostępną bazą ekspertów wszystkich szczebli w sześciu obszarach doradztwa biznesowego, jakimi są: zarządzanie strategiczne, zarządzania operacyjne, transformacja cyfrowa, zasoby ludzkie, sprzedaż i marketing oraz finanse, która liczy już blisko 2500 osób. Portal łączy firmy poszukujące wsparcia do realizacji projektów biznesowych ze specjalistami dysponującymi odpowiednim doświadczeniem i wiedzą. Redegate.com gwarantuje pewność i szybkość realizacji projektów, a zgłaszające się do współpracy firmy otrzymują selekcję dedykowanych i dostępnych kandydatów już w max. 72 godziny. Za pośrednictwem portalu firmy i specjaliści w bardzo transparentny sposób mogą dopasować cele i zasady kooperacji oszczędzając czas i redukując koszty. Redegate zmienia sposób, w jaki firmy w Polsce pozyskują Ekspertów do współpracy, ograniczając do minimum ryzyko biznesowe. Platforma stanowi doskonałą alternatywę dla standardowych agencyjnych procesów rekrutacyjnych oraz dla współpracy z firmami doradczymi.