Opracowane przez EY "7 czynników rozwoju" to schemat, pomagający przedsiębiorstwom dostosować ich możliwości do strategii rozwoju.
„7 czynników rozwoju” to opracowany przez EY schemat, pomagający przedsiębiorstwom dostosować ich możliwości do strategii rozwoju.
Co EY może dla Ciebie zrobić?
Od ponad 30 lat, dzięki programowi EY Przedsiębiorca Roku, współpracujemy z najszybciej rozwijającymi się przedsiębiorcami i firmami na świecie. Wiemy, że skupienie się na szerokim spektrum możliwości może zapewnić zrównoważony wzrost. Wykorzystaliśmy tę wiedzę, aby opracować 7 czynników rozwoju. Chcemy pomóc wszystkim przedsiębiorstwom, które mają wysokie aspiracje, opracować długoterminową strategię wzrostu.
Korzystamy z naszej metodologii, aby pomóc liderom rozwijających się firm spojrzeć na motory wzrostu ich przedsiębiorstw z innej perspektywy. Analiza tych czynników może pomóc przedsiębiorcom ocenić, gdzie są obecnie i zaplanować właściwe działania, które przyspieszą wzrost.
Klient
Wiodące firmy zawsze stawiają swoich klientów na pierwszym miejscu. Rozumieją, że uznając potrzeby i pragnienia swoich odbiorców za kluczowe, mogą osiągnąć przewagę konkurencyjną. Wiedzą o swoich klientach wszystko – kim są, czego chcą i kiedy tego chcą – wiedzą, że budowanie lojalności klientów idzie w parze z długoterminowym, zrównoważonym rozwojem.
Nawet po zostaniu liderami rynku, firmy te stale zastanawiają się, jak dalej angażować, zachwycać i zadziwiać swoich klientów na wszystkich swoich rynkach.
Ludzie, zachowania i kultura
Każda organizacja jest tak dobra, jak jej pracownicy. Aby wygrać wojnę o talenty, wiodące firmy tworzą środowisko, które ceni różnorodność, przyciąga i zatrzymuje właściwych ludzi, którzy pomagają rozwijać biznes – nie tylko świetnych pracowników, lecz także ludzi, którzy podzielają wizję firmy i pasują do jej kultury.
Wiodące firmy zapewniają silne przywództwo i tworzą otwarte środowisko, w którym różnice są wartością, a ludzie mogą wprowadzać innowacje. Co więcej, inwestują w swoich pracowników, pielęgnują talenty i pomagają im rozwijać umiejętności, aby sprostać wymaganiom biznesu w każdej fazie rozwoju.
Technologie cyfrowe i analityka
Dla przedsiębiorców informacje to siła. Mogą pomóc im w podejmowaniu lepszych, szybszych i trafniejszych decyzji, które poprawiają wyniki biznesowe i pozwalają odpowiednio zarządzać ryzykiem.
Technologie cyfrowe (w tym media społecznościowe, chmury, analiza danych i urządzenia mobilne) wywierają duży wpływ na przedsiębiorstwa we wszystkich branżach, od detalistów i banków, po producentów samochodów i przedsiębiorstwa energetyczne. Zasadniczo zmieniają one sposób interakcji konsumentów z tymi firmami, tworząc jednocześnie nowe modele biznesowe. Cyfrowe przedsiębiorstwo daje dyrektorom ds. IT większą i bardziej wpływową rolę w biznesie.
Jeśli organizacje wykorzystują moc technologii, mają szansę zdobyć strategiczną przewagę nad konkurencją. Mimo że większość przedsiębiorców i menedżerów IT dostrzega tę szansę, wielu z nich nadal ma trudności ze skutecznym wykorzystaniem technologii informatycznych do wprowadzania przełomowych zmian.
Działalność operacyjna
Twój model operacyjny jest łącznikiem między strategiczną wizją a zdolnością twojej organizacji do realizacji tych zadań. Skuteczne podejście, dzięki któremu dostosujesz Twoje operacje do przyjętej strategii, pozwoli twojej firmie osiągnąć sukces.
Przedsiębiorcy biorą pod uwagę wszystkie aspekty operacji, zarówno na poziomie makro, jak i mikro. Koncentrując się na szczegółach, rozumieją, że każdy element ich działalności musi sprostać wymaganiom i być stale ulepszany, aby wyprzedzić konkurencję.
W najlepszych firmach nic nie dzieje się przez przypadek. Zamiast tego, przejmują kontrolę, analizując własne działania i upewniając się, że wszystkie aspekty działalności pozostają efektywne przez cały czas, w razie potrzeby dokonując odpowiednich korekt. Globalne spółki efektywnie wykorzystują łańcuchy dostaw, aby zoptymalizować koszty i umożliwić wzrost. Ich liderzy skupiają się na osiągnięciu większej zwinności i szybkości reagowania, aby zapewnić lepsze wyniki.
Finansowanie i zarządzanie finansami
Wszystkie firmy potrzebują funduszy na rozwój. To, jak firma zarządza swoimi pieniędzmi i nowymi inwestorami, często decyduje o jej przyszłości. Rynkowi liderzy determinują najlepsze rozwiązanie finansowe (lub połączenie rozwiązań) dla swojej działalności i czerpią maksymalne korzyści z zarządzania dostępnymi funduszami.
Aby to osiągnąć, dyrektorzy finansowi i ich zespoły muszą działać bardziej strategicznie i bardziej komercyjnie, zwiększając wydajność poprzez dostarczanie informacji osobom podejmującym decyzje. Takie działanie określane jest jako „business partnering„, a CFO pełni rolę katalizatora lub integratora wartości.
Wiodące firmy wykorzystują swojego CFO jako doradcę ekonomicznego – prowadzi to do poprawy wyników finansowych.
Transakcje i sojusze
Najlepsze firmy na rynku rzadko kiedy ewoluują wyłącznie dzięki wzrostowi organicznemu. Aby osiągnąć szczyt, szukają udanych partnerstw i strategicznych przejęć, które mogą zwiększyć ich wzrost, konkurencyjność i rentowność.
Czołowe firmy, choć szybko doceniają wartość transakcji i sojuszy na dzisiejszych dynamicznych rynkach, zdają sobie również sprawę, że skuteczne zakończenie transakcji nie zależy od szczęścia. Starają się zachować czujność, budują swoją pozycję rynkową, aby być pewnym, że są dobrze przygotowane, aby wykorzystać szansę.
Choć jest to prosta koncepcja, jej realizacja może okazać się trudna. Istnieje wiele czynników, które wpływają na zdolność firmy do osiągnięcia swoich celów. Posiadanie planu – zgodnego ze strategią – proaktywnego radzenia sobie z problemami i reagowania na przyszłe wyzwania pozwoli Ci osiągnąć sukces.
Ryzyko
Ten czynnik obejmuje szerokie spektrum funkcji organizacyjnych i wyzwań, przed którymi staje rozwijająca się firma – poprzez politykę, procedury, zgodności i rekrutację najlepszych pracowników, po zarządzanie relacjami z interesariuszami.
Aby odnieść sukces w dzisiejszym szybko zmieniającym się środowisku, przedsiębiorcy muszą podchodzić strategicznie do zarządzania ryzykiem. Niezależnie od etapu rozwoju firmy, zdolność do identyfikacji ryzyka biznesowego i odpowiedniego zarządzania nim jest istotnym czynnikiem sukcesu.
Firmy, które chcą zostać liderami rynku, nie powinny obawiać się ryzyka. Powinny podejść do niego inteligentnie, aby czerpać korzyści i przyspieszyć wzrost.