Poznaj pozostałych finalistów 20. edycji

Nowy Biznes

Magdalena Górska-Warchoł, Andrzej Jacek Szlendak, Tomasz Kwaśniewski, Robert Ołtarzewski

Health Labs Care

Health Labs Care to polska marka, która pojawiła się na rynku w 2019 roku, od początku oferując suplementy diety najwyższej jakości, a od lipca 2022 roku, również kosmetyki. Skierowane są do nowoczesnych kobiet, które chcą zadbać nie tylko o wygląd, ale również o zdrowie i dobre samopoczucie.
Produkty Health Labs Care to autorskie receptury i wyselekcjonowane surowce. Pozycjonowane są w kategorii premium, jednak innowacyjne podejście do promocji produktów sprawia, że firma wyznacza nowe trendy na rynku suplementów diety. Firma specjalizuje się w marketingu w kanałach cyfrowych, wykorzystując przede wszystkim media społecznościowe. Zaufało jej ponad 200 tysięcy klientów, o czym świadczą 11 563 opinie o średniej ocenie 4,75/ 5, a także zaangażowana społeczność na Instagramie. Konto healthlabs_pl liczy już 141 tysięcy osób obserwujących. Niebywałym sukcesem jest też wynik NPS, który wynosi 87, co świadczy o wyjątkowej jakości całego procesu realizacji zamówień. Aż 88% klientek zdecydowanie poleciłoby zakupy w Health Labs Care.
Założyciele marki Health Labs Care to zespół odważnych, doświadczonych i pracowitych przedsiębiorców. Cechy indywidualne, różnorodne kompetencje oraz ogromna wiedza o branży health & beauty przekładają się na rentowne działanie własnego biznesu.
Marka Health Labs Care prężnie i konsekwentnie się rozwija, wprowadzając do swojej oferty nowe kategorie. Jest obecna również na rynkach zagranicznych: w Rumunii i Czechach, a w najbliższym czasie zamierza wkroczyć na rynki Europy Zachodniej.

Piotr Nowosielski

Just Join IT

Piotr Nowosielski nie jest programistą, ale marzy o zbudowaniu polskiego jednorożca. Founder Just Join IT - obecnie najszybciej rozwijającego się startupu bez inwestorów zewnętrznych w Polsce. Tworzy portale pracy przyszłości www.justjoin.it, www.rocketjobs.pl, www.hellohr.pl. Łączy w sobie kreatywność oraz naturę sportowca, jako aktywnego amatorsko piłkarza. Ponadto aktywnie uczestniczy w rozwoju polskiej branży technologicznej, prowadząc fundację Aula Polska, która od 15-lat edukuje, jak tworzyć startupy, licząc, że coraz więcej jednorożców będzie wywodzić się z Polski.

Just Join IT to najpopularniejszy w Polsce portal do szukania pracy w branży IT, a razem z Rocket Jobs, który dedykowany jest dla marketingu, sprzedaży, finansów, inżynierii, tworzy jedyny taki ekosystem do rekrutacji w zawodach przyszłości. Z całego ekosystemu korzysta już 10 tysięcy pracodawców z całego świata, każdego miesiąca portale odwiedza już ponad milion osób. Użytkownikami platform są programiści oraz osoby z branż kreatywnych, a klientami praktycznie każda firma, która opiera się na technologii.

Długofalowym celem jest pomaganie ludziom w znalezieniu pracy, która faktycznie do nich pasuje i robienie tego na skalę globalną. Just Join IT korzysta z innowacyjnych rozwiązań, takich jak matchmaking pracownika i pracodawcy. Aktywnie promuje również jawność widełek wynagrodzeń, których odsetek wynosi 70%, stanowiąc największy w Polsce serwis z ogłoszeniami pracy z jawnymi wynagrodzeniami.

Jakub Pawelski

LiveKid

LiveKid to start-up założony w 2017 roku, a przedsiębiorca miał wtedy zaledwie 19 lat. Celem firmy jest cyfryzacja oraz uproszczenie wszelkich administracyjnych i biurokratycznych aspektów prowadzenia żłobka, przedszkola lub szkoły. Oferowana platforma łączy pracowników z rodzicami i opiekunami oraz pozwala na łatwiejsze zarządzanie placówkami, np. pomagając w rozliczaniu kosztów. Firma działa na czterech rynkach – w Polsce, Hiszpani, Niemczech oraz w Meksyku. Zagraniczne rynki generują już prawie 1/3 przychodów. Zdaniem przedsiębiorcy, LiveKid może zostać liderem na europejskim rynku oprogramowania dla żłobków i przedszkoli dzięki prostocie aplikacji oraz koncentrowaniu się na potrzebach klientów. LiveKid nie tylko stworzył i ukształtował rynek oprogramowania dla żłobków i przedszkoli, ale także wspiera cyfryzację edukacji dzieci w wieku 0-7 lat, stale wprowadzając innowacje, które codziennie pomagają tysiącom rodziców i wychowawców. Obecnie firma ma w swoim portfolio 3 000 placówek edukacyjnych i 300 000 aktywnych użytkowników (rodziców). Wolumen procesowanych przez spółkę płatności przekracza obecnie pół miliarda złotych w skali roku. I pod każdym względem – przychodów, liczby klientów, oprogramowania, opinii klientów i rodziców – jest kilkukrotnie większa od swoich konkurentów.

Nowe Technologie / Innowacyjność

Maciej Góralski

Vasco Electronics

Vasco Electronics zajmuje się projektowaniem, programowaniem i produkcją tłumaczy mowy. Firma jest liderem sprzedaży tłumaczy elektronicznych w Europie. Z jej tłumaczy korzystają służby specjalne, wojskowe i ratownicze, a także uczelnie i szpitale na całym świecie. Vasco Electronics powstało w 2008 roku. Podróże i ratownictwo medyczne są pasją Macieja Góralskiego i były inspiracją rozwiązań stosowanych w urządzeniach Vasco Electronics. Dla przedsiębiorcy sukcesem jest stworzenie firmy bez kapitału początkowego i popularność polskiego produktu na świecie. Samo prowadzenie biznesu traktuje w kategoriach grywalizacji. Przewagą konkurencyjną Vasco Electronics jest jakość tłumaczenia i oferowanego sprzętu oraz bezpłatny i bezterminowy dostęp do internetu. Celami na najbliższe 3 lata jest między innymi zwiększenie zasięgu geograficznego działania tłumaczy, wprowadzanie nowych produktów i wejście na nowe rynki, w szczególności azjatycki.
Przedsiębiorca jest także ratownikiem medycznym oraz współtwórcą zespołu ratownictwa PMM Vasco Emergency Team do działania w sytuacjach nagłych, w ramach struktur Międzynarodowej Organizacji Zdrowia (WHO). Zespół ten ma docierać na miejsce kataklizmu w ciągu maksymalnie 48h.

Katarzyna i Filip Barańscy

KFB Acoustics

KFB Acoustics powstało w 2009 roku. Działalność spółki koncentruje się na rynku akustyki i zarządzania hałasem, oferując kompleksowe rozwiązania zarówno w zakresie optymalizacji wibroakustycznej produktu jak i tłumienia hałasu w zakładach przemysłowych. Spółka od lat realizuje projekty na rynku europejskim, a jej klientami są koncerny międzynarodowe z każdej gałęzi przemysłu.
W 2014 roku przedsiębiorcy uruchomili we Wrocławiu produkcję niskoemisyjnych zabezpieczeń akustycznych, a w 2020 roku rozpoczęli budowę centrum technologicznego w zakresie akustyki, dedykowanego dla branż produktów budowlanych, maszyn i automotive. We wrześniu 2022 roku odbyło się oficjalne otwarcie centrum - jednego z najnowocześniejszych ośrodków badawczych akustyki w Europie. Ścisła współpraca z przemysłem i środowiskiem naukowym pozwala Spółce na przekształcanie pomysłów w praktyczne możliwości.
KFB Acoustics jest twórcą i właścicielem platformy edukacyjnej Acoucou, na której udostępniane są wizualne oraz interaktywne materiały edukacyjne. Obecnie spółka rozwija autorski system oparty na sztucznej inteligencji, umożliwiający zarządzanie emisją hałasu instalacji przemysłowych do środowiska.

Paweł Kluczyński

Airoptic

Przedsiębiorca założył firmę Airoptic w 2010. Prowadzi firmę i jest twórcą laserowej technologii pomiarowej, na której bazują produkty firmy. Ma w swoim dorobku liczne publikacje i patenty. Produkty firmy pozwalają na bezkontaktowy pomiar gazu bezpośrednio w procesie przy użyciu promienia laserowego. Stosuje się je głównie do optymalizacji procesów przemysłowych w czasie rzeczywistym, co pozwala na uzyskanie dużych oszczędności energetycznych i redukcję emisji gazów do atmosfery. Klientami Airoptic są głownie firmy energetyczne, chemiczne, huty i rafinerie na całym świecie. Firma tworzy także produkty do monitoringu jakości powietrza. Nowy produkt firmy, tzw. laserowy „płot” pozwala na wykrycie gazów na poziomie kilku części na miliard na odległości do 1 kilometra. Analizator Airoptic został wytypowany przez BAAQMD w Kalifornii do ciągłego monitoringu siarkowodoru i metanu w atmosferze. Poza rozwijaniem firmy przedsiębiorca jest pasjonatem nurkowania, w tym jaskiniowego. Dzięki temu nauczył się opanowania i rozwagi, które – jego zdaniem – powinny być kluczowymi cechami lidera. Celem firmy jest także promowanie polskiej myśli technologicznej na świecie.

Hanna Kokczyńska, Benjamin Kuna, Mikołaj Molenda, Jacek Majewski

Tylko

Firma Custom, właściciel marki Tylko, nie prowadzi tradycyjnej działalności meblarskiej. To firma technologiczna działająca w branży meblowej, która za pomocą autorskiej technologii umożliwia tworzenie wysokiej jakości mebli na wymiar oraz automatyzuje produkcję jednostkowych egzemplarzy na masową skalę. Założycielami są finansista, ekonomista, architekt oraz absolwentka wzornictwa. Doświadczenie każdego z założycieli jest niezbędne w tworzeniu długoterminowej strategii firmy. A nazwa odzwierciedla ich wizję: wszystko może być prostsze. Firma oferuje meble na wymiar, które samodzielnie się projektuje w aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej, sprawdza ich dopasowanie do pomieszczenia za pomocą technologii AR (Augmented Reality) i montuje bez użycia narzędzi. Tylko na bieżąco informuje klienta o każdym etapie procesu. To rewolucyjna na skalę światową koncepcja. Jako pierwsi otworzyli seryjną produkcję w pełni spersonalizowanych mebli. Celem firmy jest dotarcie do szerokiego portfolio klientów, ale niezależnie od materiału, z którego są wykonane meble, głównym celem jest najwyższa jakość. Tylko od początku istnienia stawia na globalizację. Firma jest najmocniej obecna w Niemczech, we Francji, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Niderlandach i zamierza zdobywać kolejne rynki.

Produkcja i Usługi

Arkadiusz Sadowski

Miodziarze

Miodziarze to największa firma pszczelarska w Polsce i jedna z najdynamiczniej rozwijających się w tej branży w Europie. Przedsiębiorca zbudował ją od zera, nie mając wcześniej w rodzinie tradycji pszczelarskich. Zainteresowała go ta profesja, gdy jako 19-latek pracował w wakacje w pasiece. Pod marką Pasieki Rodziny Sadowskich Miodziarze jako pierwsi wprowadzili do polskich domów miody smakowe i sprawili, że miód stał się modnym produktem. W oparciu o sprzedaż internetową miodów z własnych pasiek zbudowali silny e-commerce, posiadający dziś w ofercie również m.in. octy, oleje, herbaty, a także kosmetyki, dostępne pod marką Manufaktura Rodziny Sadowskich. Przedsiębiorstwo postawiło na niebanalny design opakowań, który nadał obu markom nowoczesny charakter. Wprowadzane przez Arkadiusza Sadowskiego innowacje dotyczą nie tylko produkcji i sprzedaży miodu, lecz także kontroli uli - ze stworzonej przez Miodziarzy aplikacji korzystają inni pszczelarze. Portfolio firmy liczy ponad 100 pozycji. Przedsiębiorca często podejmuje ryzyko wprowadzając nieznany albo nietypowy produkt, ale dzięki takiemu podejściu jest zawsze o krok przed konkurencją. Jego ambicją jest stworzenie największego polskiego e-commerce naturalnej zdrowej żywności w Niemczech, a następnie w Europie.

Robert Jędrzejowski

Pekabex

Pekabex to wiodący producent betonowych konstrukcji prefabrykowanych działający nie tylko w Polsce, ale także na rynkach europejskich. Początki firmy Pekabex to 1972 rok, kiedy powstał Poznański Kombinat Budowy Domów. Celem działalności była budowa osiedli mieszkaniowych z prefabrykowanych elementów. W 2007 roku rozpoczęło się postępowanie upadłościowe firmy, która w 2008 roku została wykupiona przez grupę inwestorów z Robertem Jędrzejowskim na czele.
Przedsiębiorca nie boi się ryzyka, odważnie decyduje o rozwoju firmy przejmując konkurencyjne zakłady produkcyjne. Niedawno Pekabex rozpoczął działalność w segmencie deweloperskim. Przedsiębiorca chce przekonać rynek, że budowane w technologii prefabrykatów osiedla mieszkaniowe mogą być ekologiczne, estetyczne i przyjazne. Celem Roberta Jędrzejowskiego jest umocnienie wiodącej pozycji przedsiębiorstwa, zatrudniającego obecnie 2700 osób, i wejście do pierwszej piątki producentów betonowych konstrukcji prefabrykowanych w Europie. Firma stawia na innowacyjność i nowe technologie, dlatego automatyzacja produkcji jest wpisana w strategię działania. Ponieważ budownictwo jest najbardziej materiałochłonnym sektorem gospodarki i odpowiada za 30% globalnej emisji gazów cieplarnianych, to rynek prefabrykowanych elementów będzie – zdaniem przedsiębiorcy – coraz bardziej docenianym komponentem branży.

Paweł Jarski

Elemental Holding

Elemental Holding działa w branży recyklingu i zielonej produkcji strategicznych dla gospodarki metali. Początki grupy sięgają 2010 roku, gdy uruchomiony został pierwszy zakład w Polsce. Kilkanaście lat działalności to przede wszystkim dynamiczny rozwój na rynku krajowym oraz zagranicznych. Obecnie Grupa Elemental jest jednym ze światowych liderów recyklingu metali z grupy platynowców oraz sprzętu elektronicznego, tzw. e-waste. Poza Europą działa również w Ameryce Północnej i Azji, łącznie na ponad 35 rynkach. Grupa stale rozszerza swoją działalność – obecnie buduje pierwszy w Polsce zakład do recykling zużytych baterii Li-Ion oraz hutę i rafinerię metali szlachetnych. Elemental Holding planuje być także pierwszym w Europie w pełni niezależnym energetycznie przedsiębiorstwem, ponieważ zrównoważony rozwój Grupy prowadzony jest jednocześnie z dbałością o środowisko naturalne.
Przedsiębiorca osiągnął sukces dzięki dobrze zdefiniowanej strategii opartej na zagranicznych akwizycjach oraz umiejętności budowy zespołu sprawnych menadżerów i ekspertów. Paweł Jarski jest też prezesem Polskiego Związku Triathlonu oraz członkiem Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Sport i zdrowy styl życia są jego drugą po Elemental Holding pasją.

Kamila i Artur Błażejewscy

Cosmo Group

Cosmo Group to międzynarodowa firma z sektora beauty, lider sprzedaży w kategorii lakierów hybrydowych. W portfolio firmy znajdują się marki: NEONAIL, MYLAQ, NÉO MAKE UP, NEONAIL Expert. Produkty Cosmo Group dostępne są w 1600 stacjonarnych punktach sprzedaży w Polsce oraz w ponad 40 krajach na świecie.
Zarząd Cosmo Group - Kamila i Artur Błażejewscy to założyciele firmy, którą prowadzą od 2005 r. Kamila Błażejewska czuwa nad wizją oraz strategią marek. Artur Błażejewski odpowiada za dział sprzedaży oraz operacyjne prowadzenie przedsiębiorstwa. Oboje stawiają na organiczny rozwój, innowacje i stałe badanie potrzeb klientów.

Innowacje wpisane w każdy obszar działalności firmy, proekologiczne rozwiązania i troska o rozwój pracowników – to trzy filary, na których opiera swój rozwój spółka. Zarząd firmy analizuje makrotrendy, potrafi do nich dostosowywać swoją działalność i modyfikować modele biznesowe. Droga do wielkiego biznesu rozpoczęła się w 2006 r. od wizji rozwoju produktów typu „salon beauty at home”, która zmieniła polską branżę kosmetyczną. NEONAIL jako pierwszy w Polsce stworzył sieć sprzedaży lakierów hybrydowych w formie pop up stores w centrach handlowych. W Cosmo Group odważne podejście i słuchanie klientów to podstawa rozwoju biznesu, dlatego w tym roku wdrożono aplikację mobilną Color Match NEONAIL służącą do wirtualnego przymierzania kolorów lakierów do paznokci.